Návody

První dotaz, který lze od každého očekávat, bude pravděpodobně na

optimální nastavení Force Feedback?

A pravděpodobně také půjde o nejzáludnější otázku. Vždy totiž půjde o kombinaci nastavení v control panelu ve Windows a OPTIONS v iRacing a vlastnostech hardware, které jsou na sobě závislé.

Nastavení v Control panel

  • Master gain settings/Overall Strength of all forces = 100%

iRacing ingame OPTIONS

  • Strength = 13.6
  • Wheel force (síla volantu v Nm) = 4.0
  • Damping=0
  • Min force = 0.0%

Vlastnosti hardware

Předně je třeba si uvědomit, že se kroutící moment udává v newtonmetrech (Nm) a tudíž vyjadřuje sílu vzhledem k bodu 1m vzdálenému od hřídele. Změníte-li velikost věnce, nezmění se síla v newtonmetrech, ale změní se Vám délka páky. Proto nelze dle newtonmetrů porovnávat volanty s diametrálně odlišnou velikostí věnce. Síla "Wheel force" by se měla nastavovat podle síly v Nm a neudává-li výrobce takovou hodnotu, tak je třeba jí někde zjistit.


  1. Pokud jde o nastavení v Control panel, nechal bych dělat volant co umí. Nijak bych síly nezeslaboval na default hodnotu.
  2. ingame nastavení síly volantu (OPTIONS/drive/Force feedback/wheel force) jsem nastavil podle hodnot publikovaných na iRacing fóru http://members.iracing.com/jforum/posts/list/200/3260458.page#8371424 (údaj pro Thrustmaster TX je zveřejněn také na stránce http://www.edracing.com/edr/Wheel-Torque.php)
  3. ingame nastavení síly (strength) pak lze chápat jako osobní preferenci
  4. parametr "damping" lze chápat jako přidání tuhosti/odporu volantu. Nejvhodnějším užitím by bylo u volantů poháněných přes převody, volanty s řemeny jsou dostatečně tuhé a DD volanty mají obvykle zapnutý vlastní systém nastavení tuhosti.
  5. parametrem "Min force" lze zvýšit minimální síly, pokud volant nereaguje na velmi malé podněty
  6. dále jsem zapnul fremerate meter (OPTIONS/Options/On screen displays/Show framerate meter, který umí se zapnutím "Show driving controls" zobrazovat aktuální síly Force feedback (pravděpodobně jen s korektním nastavením "Wheel force")
    1. když jsem už zasahoval do konfigurace framerete meter, tak jsem naprosto nezávisle na nastavení force feedback upravil části [XXX Dev Use Only] v souboru "%USERPROFILE%\Documents\iRacing\app.ini", která s přepnutím parametru AutoCPUMeter na hodnotu 1 zobrazuje zátěž CPU a latenci při zpracování obrazu