"i2 Pro" od MoTeC
Před použitím data analyzátoru "i2 Pro" (od MoTec) je třeba zajistit konverzi telemetrických souborů iRacing na vhodný formát pro "i2 Pro". Tento úkol lze přidělit aplikaci μ (Mu), která při vypnutém iRacing průběžně kontroluje složku s telemetrií (standardně "%USERPROFILE%\Documents\iRacing\telemetry") a postupně konvertuje dosud nezkonvertované soubory do formátu čitelného pro "i2 Pro".
μ (Mu) - Telemetry exporter for iRacing
https://github.com/patrickmoore/Mu/releases
Aplikace konvertuje iRacing formát souboru "<vůz>_<trať a datum>.ibt" na (*.id *.idx) soubory
Možnosti konfigurace jsou u "μ" konvertoru minimální
- nastavení formátu výstupního souboru
- none
- csv
- MoTeC
- nastavení jednotek
- metric
- english
- nastavení vstupního adresáře
- nastavení výstupního adresáře
- automatické zapínání telemetrie
- x
- odstranění originálního iRacing souborů po provedení konverze
- zobrazení nastavení aplikace "μ"
- zapnutí automatického ukládání nastavení
Ikona v liště zahrnuje navíc možnost rescanování vstupní složky
i2 Pro
je software na grafickou a matematickou analýzu telemetrických dat, speciálně vyvinutí pro profesionální závodní týmy. Aplikace obsahuje výkonné analytické nástroje při zachování jednoduchého a intuitivního rozhraní.
MoTeC - Driver
MoTeC - Tyres
Práce s i2 Pro
Organizace projektu je v i2 Pro rozdělena do dvou úrovní. V projektu se vytváří sešity (Layout/New workbooks) se záložkami (Layout/New worksheets), do nichž se vkládají různé objekty grafických vizualizací.
- Workbook
- Worksheet
- Time/Distance graph
- Outing graph
- Color graph
- histogram
- Suspension histogram
- Scatter plot
- Mixture map
- FFT
- Video
- Track report
- Track position
- Rainbow track
- GPS track
- Channel report
- Time report
- Gauge
- Numeric list
- Numeric gauge
- Bar
- Dial
- Steering wheel
- Status light
- Worksheet
V následujícím příkladu jsou zobrazeny kanály teplot pneumatik time/distance grafu (zvlášť organizovaných ve skupinách pro přední a zadní pneumatiky) a několika rychlosti. Vlastní skupiny pak umožňují definování minima a maxima hodnot, aby se v grafu zbytečně nezobrazovala prázdná místa bez vynesených údajů.
Vlastní matematické výpočty
V záložce Tools/Maths... pak lze datovou analýzu rozšířit o přidání vlastních matematických výpočtů, které neobsahují originální nástroje. Například lze spočítat rozdíl mezi rychlostí otáčení předních kol a rychlostí otáčení zadních kol, který uvádím.
Na prezentovaném obrázku se v horním grafu zobrazují teploty předních pneumatik, v prostředím grafu teploty zadních pneumatik a ve spodním grafu jsou
- opravená rychlost
- rozdíl rychlosti mezi předními a zadními koly +50mph
- konstanta 0+50mph
přičemž dvě poslední hodnoty mají přičteno 50 mil v hodině, aby se vizuálně dostaly nad nulovou "y" hodnotu a spodní graf nezabíral místo do záporných hodnot.
Uvedená ukázka zobrazuje nestandardní brzdění na výjezdu ze zatáčky, které je eskalováno (ve zvýrazněné části) sešlápnutím brzdového pedálu na podlahu s prudkým zvýšením teplot vnitřních částí předních pneumatik a špičkou v rozdílu rychlostí předních a zadních pneumatik.