Technologie vozů a tratí

Vylepšená dynamická trať

Jak to vypadá, není nic, co by se nedalo udělat lépe, když to děláte podruhé. Na jaře 2019 tedy vyšel nový upgrade dynamické trati, který řešil některé problémy původního designu. Už v původní implementaci se teplo mohlo přenášet z jednoho místa na druhé v závislosti na materiálu povrchu, orientaci povrchu vzhledem ke slunci, intenzitě slunečního záření závislého na výšce slunce (úhlu), vržení stínů mraky nebo jinými objekty a v neposlední řadě z automobilů vydávajících teplo z motorů až po tření generované kontaktem pneumatik s povrchem. Model aktivně reagoval na mnoho faktorů a v průběhu závodu řádně distribuoval data o teplotě všem klientům, co by na tom ale mohlo být špatně? Slunce se nepohybovalo a mraky byly statické, což odpovídalo i změnám podmínek na trati, které se po startu závodu rychle ustálily v závislosti na rychlosti vyrovnání teplot ovlivněné příjmem ze slunečního záření a výdejem při konvekci, s výjimkou drobných změn, které zhruba odpovídaly změnám teplot vzduchu.

Jakmile se s implementací DEN/NOC začaly mraky a slunce pohybovat, objevil se nedostatek původního modelu. Původní model sledoval pouze teplotu povrchu a tepelné ztráty/příjmy směrem do/ze země řešil jednoduchou funkcí reagující pouze na roční a denní dobu.

Ukládání tepla pod povrch tratě

Nová implementace dynamické trati již řeší ukládání tepla pod povrch ve více vrstvách, což znamená, že se bude teplota vrchní vrstvy chovat mnohem realističtěji. Při snížení slunečního záření nebude docházet k výraznému ochlazování povrchu a vrchní vrstvu začnou vyhřívat vrstvy spodní, to podle toho, kolik tepla akumulovaly. Obdobným způsobem se pod povrchem uchová i teplo dříve vyzářené z automobilů. To v samotném důsledku znamená, že budou teploty povrchu z rána menší a k večeru větší (v porovnání s původní implementací). Vícevrstvý model povrchu trati do určité míry stabilizuje teplotu povrchu tím, že bude reagovat pomaleji na příjem a výdej tepla.

Simultaneous Multi-Projection (SMP)

Při zobrazení na třech monitorech ušetří nVidia Pascal s podporou SMP výkon tím, že počítá geometrii objektů pro tři monitory, vykreslující scénu ze třech odlišných úhlů, jenom jednou.

Pokud to nepřeženete s vyhlazováním, můžete se zapnutým SMP získat až 20% výkonu navíc v porovnání se stejnou konfigurací tří monitorů bez zapnutého SMP.

Pozor, zvýšení výkonu neplatí pro hry, které nemají integrovanou podporu SMP

zdroje: