Ne nepodstatnou vědomostí je znalost průběhu závodního víkendu, která se od typu závodu a série může lišit.
V oficiálních sériích se kvalifikace obvykle odehrává bezprostředně před závodem a to až ve chvíli, kdy dojde k rozdělení jezdců do souběžně probíhajících závodů (instancí) dle aktuálního iRating registrovaných účastníků. Speciální podnik (event) pak může mít několik vyhlášených kvalifikaci odehrávajících se před vlastním závodem a k rozdělení jezdců do závodů podle iRating nemusí docházet (Pokud se jezdci nezúčastní kvalifikace, tak budou seřazeni podle iRating, a umístění na startovní rošt za posledního jezdce s kvalifikačním časem)
practice session
tréning session nenavazující na závodní session (otevřené tréningy obvykle startují v 7/24 v průběhu celého týdne nehledě na to, kdy se odehrává závod)
z practice session nelze pokračovat do závodním session
v době zahájení závodní session se nezobrazí tlačítko RACE, které slouží k připojení do závodní session
Time trial
dovednostní soutěž, ve které se vyhodnocuje čas na několik po sobě ujetých ujetých kol bez incidentu (30 minutové session startují 7/24 v průběhu celého týdne)
má dopad na ttRAting, MPR a SR
závodní session (1 až n)
tréning bezprostředně před závodem (dříve označováno jako warm-up); incidenty do SR za polovinu; několik minut (po splitu podle iRating)
bez kvalifikace; 0
závod, startovní rošt podle iRating nebo výsledků předcházejícího závodu série
practice session
tréning session nenavazující na závodní session (otevřené tréningy obvykle startují v 7/24 v průběhu celého týdne nehledě na to, kdy se odehrává závod)
z practice session nelze pokračovat do závodním session
v době zahájení závodní session se nezobrazí tlačítko RACE, které slouží k připojení do závodní session
Time Trial
dovednostní soutěž, ve které se vyhodnocuje čas na několik po sobě ujetých ujetých kol bez incidentu (30 minutové session startují 7/24 v průběhu celého týdne)
má dopad na ttRAting, MPR a SR
practice session navazující na závodní session (1 až n)
je speciální session, která je přístupná po registraci do závodu
z practice session lze pokračovat do závodním session
v době zahájení závodní session se zobrazí tlačítko RACE, které slouží k připojení do závodní session
incidenty se do SR nepočítají, stále ale platí sportovní pravidla (jedna trať otevřená pro všechny přihlášené před splitem)
závodní session (1 až n)
rozdělení registrovaných jezdců do jednotlivých závodů podle iRating (split)
tréning bezprostředně před zahájením kvalifikace v rámci závodní session
incidenty do SR za polovinu; několik minut
kvalifikace bezprostředně před zahájením závodu
několik kol/minut
bez započítání časů z kol s incidenty
Kalkulace podmínek na trati
podmínky na trati v kvalifikaci a v závodě odpovídají simulovanému času a mohou se značně lišit nejen v případě, kdy se odehrává kvalifikace za dne a závod v noci
změny počasí v průběhu celého simulovaného závodního dne se simulují i v době, která neodpovídá času, kdy je umožněno se pohybovat na trati
závod
Registrovat se lze již do practice před splitem, který bude plynule pokračovat přechodem do závodu [tréningem bezprostředně před závodem, kvalifikací, závodem]
practice session
tréning session nenavazující na závodní session (otevřené tréningy obvykle startují v 7/24 v průběhu celého týdne nehledě na to, kdy se odehrává závod)
z practice session nelze pokračovat do závodním session
v době zahájení závodní session se nezobrazí tlačítko RACE, které slouží k připojení do závodní session
practice session navazující na závodní session
je speciální session, která je přístupná po registraci do závodu
z practice session lze pokračovat do závodním session
v době zahájení závodní session se zobrazí tlačítko RACE, které slouží k připojení do závodní session
incidenty se do SR nepočítají, stále ale platí sportovní pravidla (jedna trať otevřená pro všechny přihlášené před splitem)
závodní session (1 až n)
rozdělení registrovaných jezdců do jednotlivých závodů podle iRating (split)
tréning bezprostředně před zahájením kvalifikace v rámci závodní session
incidenty do SR za polovinu; několik desítek minut
kvalifikace bezprostředně před zahájením závodu
několik kol/minut
bez započítání časů z kol s incidenty
Kalkulace podmínek na trati
podmínky na trati v kvalifikaci a v závodě odpovídají simulovanému času a mohou se značně lišit nejen v případě, kdy se odehrává kvalifikace za dne a závod v noci
změny počasí v průběhu celého simulovaného závodního dne se simulují i v době, která neodpovídá času, kdy je umožněno se pohybovat na trati
závod
kvalifikační session (1 až n)
samostatné kvalifikace, jejíž session startují po 60 minutách v průběhu celého týdne předcházejícího víkendovým závodům
shodné podmínky na trati v průběhu celého kvalifikačního týdne
možnost účastnit se libovolného počtu kvalifikačních session
v každé kvalifikační session pouze jeden kvalifikační pokus
v samostatné kvalifikaci na Indy 500 se měří čas na 4 kola
Kalkulace podmínek na trati
podmínky na trati v kvalifikaci a v závodě odpovídají simulovanému času a mohou se značně lišit nejen v případě, kdy se odehrává kvalifikace za dne a závod v noci
změny počasí v průběhu celého simulovaného závodního dne se simulují i v době, která neodpovídá času, kdy je umožněno se pohybovat na trati
Závodní session (1 až n; v roce 2020 startovala Indy 500 ve 4 termínech, přičemž se bylo možné účastnit libovolného počtu závodů)
První termín
rozdělení registrovaných jezdců do jednotlivých závodů podle kvalifikačních časů (iRating se ignoruje)
tréning bezprostředně před zahájením kvalifikace v rámci závodní session
incidenty do SR za polovinu; 30-60 minut
Závod 1
startovní rošt podle času ze samostatné kvalifikační session
Druhý termín
rozdělení registrovaných jezdců do jednotlivých závodů podle kvalifikačních časů (iRating se ignoruje)
tréning bezprostředně před zahájením kvalifikace v rámci závodní session
incidenty do SR za polovinu; 30-60 minut
Závod 2
startovní rošt podle času ze samostatné kvalifikační session
Třetí termín
rozdělení registrovaných jezdců do jednotlivých závodů podle kvalifikačních časů (iRating se ignoruje)
tréning bezprostředně před zahájením kvalifikace v rámci závodní session
incidenty do SR za polovinu; 30-60 minut
Závod 3
startovní rošt podle času ze samostatné kvalifikační session
Čtvrtý termín
rozdělení registrovaných jezdců do jednotlivých závodů podle kvalifikačních časů (iRating se ignoruje)
tréning bezprostředně před zahájením kvalifikace v rámci závodní session
incidenty do SR za polovinu; 30-60 minut
Závod 4
startovní rošt podle času ze samostatné kvalifikační session
V oficiálních závodech iRacing se obvykle jezdci nejdříve rozdělí do skupin podle dovednostního hodnocení iRating a pak startují jednotlivé závody s jezdci podobných zkušeností. V Indy 500 tohle neplatí. Kvůli nasazení do nejvyššího splitu s nejvyšší sílou startovního pole není třeba budovat iRating!
jsou speciální obdobou
standardního závodního víkendu, nebo
jednorázového podniku (eventu)
který se liší způsobem registrace. Vynecháme-li hostované závody s předem určeným seznamem účastníků, tak je u oficiálních týmových podniků, rozdělovaných do souběžně probíhajících instancí (split), nejdůležitější znalost mechaniky rozdělení týmů do jednotlivých závodů (split). Druhou ne méně důležitou znalostí je umět spočítat minimální nezbytný počet odjetých kol pro každého z jezdců účastnícího se závodu za volantem vozu (neplatí pro členy týmu ve funkci crew chief nebo spotter), aby nedošlo k diskvalifikaci týmu při nesplnění podmínek účasti jezdců v závodě.
Rozdělení týmů (split) do souběžně probíhajících závodů (po registraci týmu) se provádí na základě průměru iRating všech registrovaných členů týmu do závodní session, nikoliv průměru iRating všech členů týmu. Tímto je týmům umožněno taktizovat s nasazením týmu, přes účelové ovlivnění průměru iRating přihlášených jezdců do session (v době startu session), buď do vyššího nebo nižšího splitu, než by odpovídalo průměru iRating všech členů týmu.
Je-li aktivováno pravidlo Drive Fair Share, je třeba odjet každým jezdcem 1/4 kol z celkového počtu odjetých kol děleným počtem jezdců. Při 127 kolech a počtu 3 účastníků je to 11 celých kol na jezdce.
se vytváří jako session
open practice only
open practice + lone qualifier + race
open practice + open qualifier + race
open qualifier + race
Heat racing
a umožňuje volit parametry
trvání od 1 až do 25 hodin
americkou, australskou a evropskou farmou
počet jezdců do 26
trať
denní dobu
6 typů vozů s individuálním nastavením paliva a zátěže
trvání practice, dobu a nebo délku kvalifikace a dobu a nebo délku závodu
typ startu
počet rychlých oprav
omezení počtu sad pneumatik pro závod
nastavení žlutých vlajek