Historie

Těžko začít, protože vedle iRacing bledne vše ostatní, když se napíše Papyrus Design Group. Ano, ve světě vývojářů závodních simulátorů se zdá být standardem nějaké ukončení činnosti s recyklací původních zaměstnanců v nové společnosti, a důvody nemusí být zrovna finanční.

Závodní simulátor iRacing.com je vyvíjen a provozován společností s historií sahající k počátku závodní simulace. Tím počátkem je míněno vydání "Indianapolis 500: The Simulation", které obohatilo svět závodních her o mechaniky založené na fyzikálních zákonech. A nešlo jen o simulaci reálného času s odpovídající délkou závodu, ale prvně se objevil vztah mezi kontaktní plochou pneumatiky s povrchem tratě a možnost nastavení vozu v boxech a z části na pitlane. Hra "Indianapolis 500: The Simulation" tedy nebyla u zrodu závodních simulací (před 30 lety), ale sama závodní simulaci definovala.

Po definování žánru závodní simulace přišel další milník, kterým bylo poskytování online služby jako alternativy k LAN multiplayeru. Z "NASCAR Racing" se stal (před více jak 20 lety) první závodní online simulátor. Mezi závodní online simulátory se vydáním doplňku "Virtual Racers Online Connection" následně zařadil i multiplayerový "Grand Prix Legends", skrz nějž bylo možné provozovat vlastní online šampionát.

Nejdůležitějším milníkem ale bylo zakoupení exkluzivních práv na NASCAR konkurentem a rozhodnutí, že nebude vydavatel (Sierra On-line) podporovat další vývoj závodních simulátorů. Ve vývoji "NASCAR Racing Season" série fakticky nebylo možné pokračovat několik let. Přesto odkupuje David Kaemmer kód k "NASCAR Racing 2003 Season" a zakládá novou společnost, která přetáhne velkou část původních vývojářů, aby definoval nový standard pro závodní simulátory.

V roce 200-2008 vzniká nový druh online závodního simulátoru založeného na reálném světě a poskytování služby, jehož základním principem je znovu a znovu každý měsíc obstávat v konkurenci. Vzniká nový simulátor s tříměsíčním vývojovým cyklem, jehož vývojáři jsou díky předplatnému nezávislí na vydavateli a mají pravidelný zdroj příjmů, který jim umožňuje zavádět LASERově skenované tratě jako standard, spolupracovat s výrobci vozů, závodními týmy, jezdci a vlastníky tratí, při zachování špičkových vlastností nepřetržitě vyvíjeného závodního simulátoru.

Indianapolis 500: The Simulation vzniklo v době, kdy byly počítače 2200 krát pomalejší.