"i2 Pro" od MoTeC

Před použitím data analyzátoru "i2 Pro" (od MoTec) je třeba zajistit konverzi telemetrických souborů iRacing na vhodný formát pro "i2 Pro". Tento úkol lze přidělit aplikaci μ (Mu), která při vypnutém iRacing průběžně kontroluje složku s telemetrií (standardně "%USERPROFILE%\Documents\iRacing\telemetry") a postupně konvertuje dosud nezkonvertované soubory do formátu čitelného pro "i2 Pro".

μ (Mu) - Telemetry exporter for iRacing

https://github.com/patrickmoore/Mu/releases

Aplikace konvertuje iRacing formát souboru "<vůz>_<trať a datum>.ibt" na (*.id *.idx) soubory

Možnosti konfigurace jsou u "μ" konvertoru minimální

  • nastavení formátu výstupního souboru
    • none
    • csv
    • MoTeC
  • nastavení jednotek
    • metric
    • english
  • nastavení vstupního adresáře
  • nastavení výstupního adresáře
  • automatické zapínání telemetrie
  • x
  • odstranění originálního iRacing souborů po provedení konverze
  • zobrazení nastavení aplikace "μ"
  • zapnutí automatického ukládání nastavení


Ikona v liště zahrnuje navíc možnost rescanování vstupní složky

i2 Pro

je software na grafickou a matematickou analýzu telemetrických dat, speciálně vyvinutí pro profesionální závodní týmy. Aplikace obsahuje výkonné analytické nástroje při zachování jednoduchého a intuitivního rozhraní.

https://www.motec.com.au/software/latestreleases/

MoTeC - Driver

MoTeC - Tyres

Práce s i2 Pro

Organizace projektu je v i2 Pro rozdělena do dvou úrovní. V projektu se vytváří sešity (Layout/New workbooks) se záložkami (Layout/New worksheets), do nichž se vkládají různé objekty grafických vizualizací.

  • Workbook
    • Worksheet
      • Time/Distance graph
      • Outing graph
      • Color graph
      • histogram
      • Suspension histogram
      • Scatter plot
      • Mixture map
      • FFT
      • Video
      • Track report
      • Track position
      • Rainbow track
      • GPS track
      • Channel report
      • Time report
      • Gauge
        • Numeric list
        • Numeric gauge
        • Bar
        • Dial
        • Steering wheel
        • Status light


V následujícím příkladu jsou zobrazeny kanály teplot pneumatik time/distance grafu (zvlášť organizovaných ve skupinách pro přední a zadní pneumatiky) a několika rychlosti. Vlastní skupiny pak umožňují definování minima a maxima hodnot, aby se v grafu zbytečně nezobrazovala prázdná místa bez vynesených údajů.

Vlastní matematické výpočty

V záložce Tools/Maths... pak lze datovou analýzu rozšířit o přidání vlastních matematických výpočtů, které neobsahují originální nástroje. Například lze spočítat rozdíl mezi rychlostí otáčení předních kol a rychlostí otáčení zadních kol, který uvádím.

Na prezentovaném obrázku se v horním grafu zobrazují teploty předních pneumatik, v prostředím grafu teploty zadních pneumatik a ve spodním grafu jsou

  • opravená rychlost
  • rozdíl rychlosti mezi předními a zadními koly +50mph
  • konstanta 0+50mph

přičemž dvě poslední hodnoty mají přičteno 50 mil v hodině, aby se vizuálně dostaly nad nulovou "y" hodnotu a spodní graf nezabíral místo do záporných hodnot.

Uvedená ukázka zobrazuje nestandardní brzdění na výjezdu ze zatáčky, které je eskalováno (ve zvýrazněné části) sešlápnutím brzdového pedálu na podlahu s prudkým zvýšením teplot vnitřních částí předních pneumatik a špičkou v rozdílu rychlostí předních a zadních pneumatik.