Zastávka v boxech

O zastávkách v boxech je třeba vědět hned několik informací, aby se jejich provádění stalo efektivním. Mezi tyto informace spadá metoda provedení nájezdu a výjezdů, možnosti nastavení parametrů a možnosti taktického ovlivnění průběhu závodu. K zastávkám lze pak přičlenit odtažení do boxů a výměnu jezdců, to ale probereme jen bodově.

Nastavení parametrů zastávky

v boxech lze řešit hned několika způsoby.

Z uvedeného plyne, že je poměrně dost možností jak parametry zastávky řešit. Předně je ale třeba rozhodnout, zda použijete automatické nastavení rychlé opravy (Fast Repair) a automatické nastavení servisních úkonů.

Za rozumné považuji upravit konfiguraci tak, aby neprováděla Fast Repair, protože lze rychlou opravu spotřebovat i na odřený lak, který nemá dramatický dopad na výkon vozu, jako poškozená geometrie, zavěšení nebo pohonná jednotka. U parametru pro automatické nastavení servisních úkonů pak záleží, zdali používáte řešení nastavení zastávek v boxech softwarem třetích stran. Vhodnou kombinací nastavení je užít autoResetPitBox=1 s nastaveným makrem na zrušení provádění servisních úkonů: "#clear$". Praktické je to v tom, že už nikdy nezapomenete nastavit servisní údržbu v boxech a zároveň jí můžete jedním tlačítkem zrušit, pokud se výjimečně rozhodněte údržbu vynechat na úkor provedení oprav na voze a nebo z důvodu potřeby odpykání penalizace.

"%USERPROFILE%\Documents\iRacing\app.ini"

[Pit Service]

Po nastavení parametrů v sekci [Pit Service] souboru App.ini se pak přeneseme na  již načatá makra, která nemusí sloužit jen k manuálnímu nastavení a zrušení servisní údržby, ale i k nastavení výměny konkrétní pneumatik, jejich relativních a absolutních tlaků, a nastavení tankování. K tomu lze makra, s přihlédnutím k pořadí v zápisu, různě kombinovat. Symbolem $, reprezentujícím klávesu <enter>, se pak příkaz "Auto text chat" ukončuje. Makra lze také ručně psát do chatu, kdy už není třeba vkládat $ na konec příkazů.

Makra (příkazy začínající #)

Kombinace (na pořadí záleží)

Nájezd a výjezd z boxové uličky,

stejně jako pohyb v boxové uličce, podléhá pravidlům, za jejichž porušení lze obdržet penalizaci. Nejde o nic překvapivého, pokud nenastane případ, kdy můžete využít udělení konkrétního typu penalizace ve svůj prospěch. Speciální případ si ale popíšeme až po výčtu penalizací, které se musí rozlišovat podle toho, zda došlo k porušení pravidel v době vyvěšené zelené nebo žluté vlajky (nájezdem a výjezdem se myslí místo, vjezdem a opuštěním činnost).

Nájezd na Pit road (mezi oranžovým a žlutým kuželem)

Vjezd na Pit road při vyvěšené žluté vlajce

Pit road pod zelenou vlajkou (mezi žlutým a zeleným kuželem)

Pit road pod vyvěšenou žlutou vlajkou (mezi žlutým a zeleným kuželem)

Výjezd z Pit road (mezi zeleným a modrým kuželem)

Výjezd z Pit road pod vyvěšenou žlutou vlajkou (mezi zeleným a modrým kuželem)

Speciální případ, jak využít zvýhodnění udělením další penalizace

Předem upozorňuji, že nejde o nějakou hypotetickou variantu, ale praktické využití kombinace dvou penalizací, kterými lze získat výhodnější umístění při restartu závodu.

Vstupní podmínky:

Tím je vše jasné. Abyste nemuseli najíždět do boxů z plné rychlosti po odkroužení jednoho kola, tak je výhodnější restartovat z posledního místa, aby bylo možné najet do boxů  bezprostředně po restartu závodu. Restart z posledního místa Vám také zajistí, že nebudete mít problém s přesunem z horní řady směrem k nájezdu na Pit lane.

Dostat se na poslední místo při restartu jde hned několika způsoby:

Výhody takového řešení:

Kolizní model na Pit road

zůstává aktivní do zastavení na boxovém stání.

Odtažení do boxů (Tow)

Zbytečně nevyužívejte odtažení do boxů, pokud Vám nezhasne motor u vozu bez startéru a nebo nebudete mít zničený vůz s možností uplatnit Fast repair.

Jednak je odtahování pomalejší a za druhé nebudete mít příležitost ovlivnit parametry zastávky v boxech. Pokud nebudete mít nastaveny parametry zastávky v boxech, včetně provedení Fast Repair předtím, než použijete odtah, tak se vůz po odtažení začne opravovat normálním tempem a už nepůjde Fast Repair aktivovat.

Strategické a taktické možnosti zastávek v boxech

Nemá význam vysvětlovat vše, tak uvedu jen extrémní a nebo speciální případy, kterým je třeba se věnovat.

Kalkulátory paliva

Pokud se účastníte závodů se spotřebou větší jak obsah jedné nádrže, tak lze jen doporučit využití kalkulátorů paliva. Kalkulátory nepočítají, kolik kol ujedete se stávajícím palivem v nádrži, ale kolik paliva je třeba dotankovat, abyste dojeli do cíle, čímž se značně liší od rozhraní iRacing. Kalkulátory buď umí počítat na základě telemetrie, při manuálním nastavení tankování, nebo provádí jak výpočet, tak i automatické nastavení parametrů zastávky v boxech.

Joel Real Timing (JRT) - umožňuje počítat a automaticky nastavit tankování paliva podle

Problém kalkulátorů, a nejen JRT je, že se za některých okolností nedá určit počet kol v závodu. Závody se například prodlužují, aby se dojelo pod zelenou vlajkou, nebo se v multiclass určuje konec závodu podle vozu jedoucí v jiné třídě. K tomu lze přidat i vliv různého poškození aerodynamiky vozu, se kterým můžeme některé kalkulátory vyhodit z okna. Rozhodně je lepší použít kalkulátor a nebo vlastní tabulku spotřeby, než počítat tankování paliva při závodě.

Výměna řidičů v týmových závodech

Týmové závody

Fair share, výměna jezdců a implementované funkce "člověčího" Crew chiefa a Spottera.

Kalkulace Fair share

zdroje:

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3203225.page

https://www.youtube.com/playlist?list=PL7D7DD0D7A5EB18CD